Grupa IV
Kontakt z nauczycielami za pośrednictwem poczty:
s.maciszewska@pm123.elodz.edu.pl,
Godziny dostępności:
wtorek 13.30-14.00
środa 13.30-14.00
Prosimy o wcześniejszy kontakt z nauczycielami w celu ustalenia terminu.
GRUPA DALTONKI - dzieci 3-6- letnie
Godziny pracy: 7.00 - 16.00
Nauczycielki prowadzące:
mgr Katarzyna Kuźmin - nauczyciel dyplomowany
Kolegium Nauczycielskie w Zgierzu: ,,Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna",
Studia magisterskie na UŁ: ,,Pedagogika Wieku Dziecięcego",
Kurs pedagogiki M. Montessorii,
Studia podyplomowe: ,,Choreoterapia"
mgr Sylwia Maciszewska - nauczyciel dyplomowany
Studia magisterskie na UŁ: ,,Pedagogika Wieku Dziecięcego",
Terapeuta pedagogiczny,
Kurs pedagogiki M. Montessorii
Realizowany program pracy dydaktyczno - wychowawczej: "Program wychowania przedszkolnego" autorstwa: Wiesławy Żaby - Żabińskiej, Wioletty Majewskiej, Renaty Paździo
Grupa skupia dzieci od 3 do 6 lat. Prowadzona jest metodą organizacyjną według planu daltońskiego. Stawiamy na rozwijanie u dzieci szeroko pojmowanej samodzielności, obowiązkowości, odpowiedzialności i umiejętności współpracy z rówieśnikami, a wszystko to w przyjaznej atmosferze dobrej zabawy. Najważniejszymi wartościami są dla nas wzajemna tolerancja, poszanowanie praw i godności drugiego człowieka. Uczymy dzieci zasad społecznego życia w grupie. Każdy dzień przepełniony jest muzyką i zabawami taneczno - rytmicznymi przy melodiach pochodzących z różnych stron świata. Pracujemy według idei Carla Orffa, metodą M. Montessori, aktywnie słuchamy muzyki wg Batii Strauss oraz wykorzystujemy piosenki z repertuaru pani Uli Pakuły. Ponadto w zajęciach dydaktycznych często towarzyszy nam metoda Doroty Dziamskiej, gdzie rytm towarzyszący ćwiczeniom ułatwia wykonywanie czynności, zwiększa ogólną koordynację ruchową co wpływa na integrację układu sensorycznego. Nie jest nam obca metoda pani prof.E.Gruszczyk - Kolczyńskiej zawarta w programie edukacji matematycznej. Zapewniamy miłą i serdeczną atmosferę, przestrzenną salę zabaw, ciekawie i bezpiecznie zagospodarowaną, dostosowaną do potrzeb i możliwości dzieci.