Zajęcia dodatkowe
Koło muzyczne
Zajęcia koła muzycznego pozwolą rozbudzić u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewu piosenki, rozwijać pamięć muzyczną i ruchową oraz umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów i następstw ruchów powiązanych z muzyką, rozwinąć wyobraźnię przestrzenną i czasową, umiejętności taneczne, kształtować aktywność ruchową z wyeksponowaniem inwencji twórczej z użyciem instrumentów perkusyjnych, przyborów do tańca, poznać kulturę ludową Polski oraz innych krajów. Ćwiczenia muzyczno- ruchowe przyczynią się do wykształcenia u dzieci koncentracji uwagi, przystosowania się do pracy w zespole oraz wpłynąć korzystnie na rozwój psychiczny i fizyczny. Ponadto dla dzieci, które mają zamiar kontynuować naukę w szkole muzycznej, zajęcia pozwolą poszerzyć wiedzę i umiejętności muzyczne, rozwinąć talent. Zaś dzieciom nieśmiałym i wycofanym pozwolą otworzyć się i przełamać blokady natury emocjonalnej. Nauczyciel na zajęciach wykorzystuje metody: gimnastyki twórczej R. Labana, E. J. Dalcroze, idee C. Orffa, Aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss, metodę zabawy wg Klanzy, Edukacje przez ruch D. Dziamskiej, choreoterapię i muzykoterapię. Dzieci z koła muzycznego przygotowywane są do występów poza terenem przedszkola organizowanych przez inne placówki w formie konkursów, przeglądów, gal tańca. Nauczyciel prowadzący to Katarzyna Kuźmin.
Koło ornitologiczne
Koło ornitologiczne prowadzi nauczyciel Katarzyna Kuźmin. Głównym cele zajęć jest zainteresowanie życiem i biologią ptaków, rozbudzenie potrzeby kontaktu z przyrodą oraz uwrażliwianie na jej piękno, kształtowanie zachowań przyjaznych dla siebie i zwierząt, wdrażanie do samodzielnej pracy, korzystania z różnych źródeł wiedzy, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. Na zajęciach dzieci poznają budowę zewnętrzna i wewnętrzną ptaków w związku z przystosowaniem do lotu, ogólnej biologii, rozmnażania i rozrodu ptaków, rodzajów gniazd, budowy jaja ptasiego, zależności między budową dziobów i nóg, a rodzajem pobieranego pokarmu, uświadamianie przyczyn migracji ptaków, poznanie form ochrony przyrody oraz zasad obserwacji ptaków w terenie, nazywanie gatunków ptaków stosując nazwy gatunkowa i rodzajową, rozpoznawanie najbardziej pospolitych ptaków, przygotowanie odpowiedniej karmy dla różnych ptaków, poznanie budowy prostego karmnika oraz budki lęgowej. Ponadto korzystanie z różnych źródeł zdobywania wiedzy, z przyrządów optycznych, samodzielne zdobywanie wiedzy, dzielenie się nią z innymi dziećmi poprzez tworzenie prezentacji multimedialnych we współpracy z rodzicami, rodzeństwem czy innymi członkami rodziny, tworzenie prac plastycznych związanych z życiem ptaków i ich środowiskiem naturalnym, współpraca w zespole.
Sensoplastyka
Sensoplastyka to poznawanie świata za pomocą doznań wzrokowych, dotykowych, smakowych, węchowych i słuchowych. Sensoplastyka wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej, tym łatwiej nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle. Na zajęciach niezwykle wartościowe jest to, iż w tym samym czasie nos chłonie mnogie zapachy, oczy ogarniają cała paletę barw, dłonie i stopy stykają się z różnorodnością faktur i temperatur. Dzieci mają okazję obserwować jak materiał, który jest suchy i sypki zmienia się w mokry i kleisty, a następnie w miękki i stały. W ten sposób dzieci nabywają wiedze na temat związków przyczynowo- skutkowych, poznają sposoby przemiany jednych rzeczy w drugie i jednocześnie trenują kompetencje elastyczności i przystosowania do zmian. Główne cele to: wspomaganie rozwoju dziecka poprzez wielozmysłowe poznawanie świata, rozwój motoryki małej i dużej, rozwijanie kreatywności oraz twórczego myślenia, wychodzenie ze schematów, relaksacja, odprężenie, niwelowanie napięcia mięśniowego i emocjonalnego. Zajęcia prowadzi nauczyciel Monika Kalkowska.
Konstantynowska Akademia Sportu
W naszym przedszkolu odbywają się zajęcia sportowe prowadzone przez Konstantynowską Akademię Sportu. Dzieci podczas zajęć spędzają czas aktywnie i dobrze się przy tym bawią. Proponowane im zajęcia sprawiają im dużo radości, wprowadzają dzieci w świat różnorodnych doświadczeń ruchowych, rozwijają ich umiejętności ruchowe. Uczą dyscypliny w wykonywaniu ćwiczeń. Dzieci poznają różne gry sportowe i zasadę gry fair play.
Drogi Rodzicu!
„Nie czekaj, aż mowa przyjdzie sama- pokaż jej drogę”
Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozą, profilaktyką i terapią zaburzeń komunikacji językowej oraz trudnościami w zakresie mowy i głosu, oddychania i połykania.
W przedszkolu pomagam dzieciom w przezwyciężaniu trudności związanych z mową i komunikacją.
Dbam o to, aby każde dziecko czuło się bezpiecznie i komfortowo, a terapia była nie tylko skuteczna, ale także atrakcyjna i motywująca.
Dlaczego warto skonsultować się z logopedą?
Rozwój mowy jest fundamentem rozwoju dziecka- wpływa na naukę, kontakty społeczne i pewność siebie. Trudności, takie jak nieprawidłowa artykulacja głosek, opóźniony rozwój mowy, czy brak reakcji na polecenia, mogą w przyszłości utrudniać naukę czytania, pisania i funkcjonowanie w grupie rówieśniczej.
Wczesna konsultacja logopedyczna pozwala szybko ocenić sytuację i jeśli to konieczne wdrożyć odpowiednie ćwiczenia. Czas działa na korzyść dziecka- im wcześniej rozpoczniemy terapię, tym łatwiej osiągnąć dobre efekty.
Drogi Rodzicu jeśli zauważysz, że Twoje dziecko ma trudności:
w komunikacji, nieprawidłowo artykułuje głoski, ma otwartą buzię, oddycha przez usta, nadmiernie się ślini, ma trudności z gryzieniem, żuciem, połykaniem, ma problemy z rozumieniem prostych poleceń – nie czekaj skonsultuj się z logopedą.
Rodzicu pamiętaj!
Konsultacja logopedyczna nie zawsze oznacza konieczność długiej terapii- czasem wystarczy diagnoza logopedyczna i wskazówki do pracy w domu. Warto działać wcześnie, aby zapewnić dziecku prawidłowy rozwój i dobry start w szkole.
Zajęcia prowadzi neurologopeda Joanna Nowak.