Grupa I
Kontakt z nauczycielami pod adresem:
agatamatusiak@pm123.elodz.edu.pl,
b.sztelak@pm123.elodz.edu.pl
Godziny dostępności nauczycieli grupy:
wtorek 12.00-12.30
środa 12.00-12.30
Prosimy o wcześniejszy kontakt z nauczycielami, w celu ustalenia terminu.
Grupa Sensorki- dzieci 3 - 6 letnie
Godziny pracy: 8.00 - 15.00
Nauczycielki prowadzące:
dyr. mgr Alicja Krzyżańska- nauczyciel dyplomowany
Uniwersytet Łódzki: "Pedagogika Wieku Dziecięcego"
Terapeuta pedagogiczny
Zarządzanie oświatą
mgr Agata Matusiak- nauczyciel początkujący
Uniwersytet Łódźki: "Pedagogika Wieku Dziecięcego"
Kurs Integracji Bilateralnej
mgr Barbara Sztelak- nauczyciel początkujący
Licencjat: "Pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego" Uniwersytet Łódzki
Studia magisterskie: "Pedagogika społeczna w zakresie pracy opiekuńczej i socjalno- wychowawczej" Uniwersytet Łódzki
Kolegium Nauczycielskie w Zgierzu: "Oligofrenopedagogika i edukacja wczesnoszkolna".
Realizowany program wychowania przedszkolnego to: "Program wychowania przedszkolnego", W. Żaby- Żabińskiej, W. Majewskiej i R. Paździo. W naszej grupie realizujemy innowację organizacyjno- metodyczną "Ruch, zmysł i koordynacja to przyjazna edukacja", która opiera się na Programie Integracji Bilateralnej. Program ten opiera się na współpracy i koordynacji obu części ciała poprzez wykonywanie określonej sekwencji ruchów. Dzięki temu u dzieci następuje poprawa świadomości ciała, mają one lepszą kontrolę swojej postawy, równowagi zarówno statycznej, jak i dynamicznej, pozytywnie wpływa także na współpracę pomiędzy półkulami mózgowymi. Program Integracji Bilateralnej ma na celu poprawę u dzieci świadomości ciała oraz postrzegania przestrzennego. Codzienne wykonywanie określonych ćwiczeń pozytywnie wpływa na poprawę poczucia kierunków, pamięć sekwencyjną i planowanie ruchu, a także ułatwia automatyzację ruchu. Poprawia ona nie tylko funkcje fizyczne, ale również umiejętności poznawcze, percepcję, uwagę oraz pamięć. Naszym celem jest zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.