Grupa II
Kontakt z nauczycielami pod adresami:
m.kalkowska@pm123.elodz.edu.pl,
Godziny dostępności nauczycieli w grupie:
poniedziałek 11.00-12.00
piątek 11.00-12.00
Prosimy o wcześniejszy kontakt z nauczycielami w celu ustalenia terminu.
GRUPA FREBELKI dzieci 3 - 6 - letnie
Godziny pracy grupy: 7.30-16.30
Nauczycielki prowadzące:
mgr Agnieszka Gal - nauczyciel dyplomowany
Studia magisterskie: "Pedagogika Społeczna w zakresie pracy opiekuńczej i socjalno - wychowawczej" UŁ,
Studia podyplomowe: ,,Zintegrowana Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna" Wyższa Szkoła Pedagogiczna,
Kurs kwalifikacyjny "Terapia pedagogiczna",
Studia podyplomowe: ,,Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera"
mgr Monika Kalkowska - nauczyciel mianowany
Studia magisterskie WSHE: ,,Pedagogika i promocja zdrowia"
Studia podyplomowe na WSP: ,,Edukacja wczesnoszkolna w zakresie przedszkola i kl.I-III SP"
Program: "Dar Zabawy" Barbara Bilewicz - Kuźnia, Sylwia Kustosz i Katarzyna Małek
Friedrich Froebel
„Przedszkole to ogródek, w którym rosnące rośliny to dzieci, a nauczyciel jest ogrodnikiem dbającym i pielęgnującym ich rozwój”.
Nasza grupa pracuje w oparciu o innowację metodyczno - organizacyjną według pedagogiki Friedricha Froebla.
U Froebla najważniejsza jest ZABAWA - przede wszystkim swobodna, ale także zorganizowana przez dorosłych. Ważnym elementem założeń pedagogiki froeblowskiej są DARY – czyli materiał dydaktyczny w postaci drewnianych klocków, który gwarantuje dzieciom doskonałą i zarazem kształcącą zabawę. W naszej sali będą znajdowały się 4 obowiązkowe kąciki: DARÓW, TWÓRCZY, BADAWCZY i GOSPODARCZY, które wyposażone w różnorodne materiały i akcesoria będą zachęcały dzieci do podejmowania samodzielnej aktywności. Zgodnie z założeniami, zajęcia kierowane odbywać się będą w dwóch formach: SPOTKAŃ W KOLE oraz PRACY W ZESPOŁACH ZABAWOWO – ZADANIOWYCH. Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak:
• sprawność manualna;
• wyobraźnia przestrzenna;
• myślenie twórcze;
• kompetencje pamięciowe;
• aktywność werbalną;
• pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne);
• procesy poznawcze: porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania
• praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.