Projekty
Projekty zewnętrzne:
Projekt Edukacyjny "Wspólnie mocniejsi uczymy się przez integrację" ma na celu poprawienie relacji między dziećmi oraz rozwijanie ich umiejętności i wiedzy w różnych dziedzinach. Jest to wyjątkowa okazja do integracji zespołu przedszkolnego, rozwijania pasji i kreatywności, promowania nauki oraz rozwijania wrażliwości na różnice między ludźmi. Projekt realizowany jest przez grupę Daltonki. Projekt uzyskał patronat prestiżowych firm: Ostróda News, InstaLing, Fiorello- kreatywnie dla małych i dużych, Ogólnopolski Program Kraina Muzyki- szkolenia dla nauczycieli, Psychologia Rozwoju Osobistego, Bliżej Przedszkola, Centrum Szkoleniowe Kraina Edukacji.
Ogólnopolskie Obchody Dnia Praw Dziecka ma na celu przybliżyć prawa człowieka i prawa dziecka. Chcielibyśmy, żeby każde dziecko (i każdy dorosły) z pełnym przekonaniem mogło powiedzieć: Wiem, że wszyscy ludzie są równi, wiem, że każdy dąży do szczęścia na swój sposób, wiem, że wszyscy ludzie mają prawa- prawa człowieka, wiem, że każdy człowiek, bez wyjątku, ma te same prawa, wiem, że prawa człowieka są prawami wszystkich ludzi, również dzieci, wiem, że dzieci jako osoby wymagające większej ochrony oprócz praw człowieka, mają dodatkowe prawa- prawa dziecka, wiem, że ja mam prawa, wiem, jakie mam prawa, wiem, że prawa nie zależą od wypełnienia obowiązków, wiem, jak egzekwować prawa i kogo prosić o pomoc, prawa człowieka są dla mnie ważne, więc szanuje również prawa innych osób. Projekt realizowany przez wszystkie grupy w przedszkolu.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Bajki-Pomagajki" jest zgodny z aktualnym kierunkiem polityki oświatowej: ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Głównym założeniem projektu jest czytanie bajek, bądź słuchanie audiobooków w czasie, kiedy nauczyciel uzna to za stosowne. Projekt jednak skupia się na konkretnych problemach dziecka: rozwijanie wiary we własne siły, poczucie bezpieczeństwa w domu i poza nim, umiejętność współpracy, samodzielność, lęk przed czymś nowym, przed dentystą, niechęć do jedzenia, odmienność, "sztuka" przegrywania, kłótnia rodziców, rozwód, strata bliskiej osoby. Czytanie bajek terapeutycznych to jedyne , najważniejsze zadanie tego projektu. Projekt jest realizowany przez grupę Bystrzaki.
Projekt Edukacyjny "Przyroda na wyciągnięcie ręki" ma być nie tylko źródłem wspaniałej, kreatywnej zabawy, ale przede wszystkim początkiem edukacji przyrodniczej, która zaangażuje dzieci do aktywnego działania. Jego celem jest zaciekawienie dzieci, zachęcenie ich do odkrywania świata przyrody, pobudzenie ich kreatywności oraz dostarczanie radości z tworzenia. Projekt ten ma uświadomić, jak wiele zależy od nas samych. Ma pokazać, że każdy, nawet najmłodszy człowiek, w codziennych sytuacjach może przyczynić się dla dobra naszej planety. Projekt realizowany przez grupę Frebelki.
Ogólnopolski projekt "Uważność- nasza siła, wielka moc" ma na celu troskę o zdrowie psychofizyczne dzieci oraz pomoc w umiejętności uspokajania się, wyciszania oraz opanowania sztyki samoregulacji i koncentracji, wyciszenie nadmierne rozbudzonych emocji, niwelowanie stresu, obniżenie poziomu lęku, niepokoju, wyczerpania i poirytowania, podwyższenie odporności psychicznej fizycznej dzieci, rozwój inteligencji emocjonalnej, usprawnienie procesów zapamiętywania i uczenia się, obniżenie poziomu agresji, rozwijanie umiejętności relaksowania się, rozwijanie kreatywności. Projekt realizowany przez grupę Sensorki.
Projekty wewnętrzne:
"Odkrywam siebie"- projekt ma na celu przedstawienie przed społecznością grupy przedszkolnej zainteresowań dziecka na forum, w formie prezentacji multimedialnej, zdjęć, rekwizytów, kart pracy związanych z tematyką. Kształtuje to umiejętność prezentacji na forum grupy, pokonywanie tremy, doskonalenie umiejętności poprawnego wysławiania się oraz zainteresowania uczestników tematem, obcowania z technologią informatyczną. W projekt zaangażowani są rodzice. Projekt realizowany jest przez grupę Daltonki.
"Uczymy się przez zmysły" ma na celu stwarzanie możliwości aktywnego działania, stymulacja polisensoryczna, normalizacja układu nerwowego poprzez celową jego stymulację, kształtowanie umiejętności rozróżnienia i rozumienia bodźców płynących z narządów zmysłów oraz prawidłowego reagowania na nie, rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi, doskonalenie sprawności motoryki małej i dużej, rozwijanie wiary we własne siły i możliwości, kształtowanie prawidłowych relacji społecznych, identyfikowanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych. Projekt realizowany jest w grupie Montessoriaki.